woensdag 19 april 2017

EEN ZWAAR JUK DRAGEN

ONDER EEN JUK GEBOGEN GAAN:

"Een zwaar juk dragen."

Veel mensen gaan in onze huidige moeilijke tijden soms gebogen onder een zwaar juk die ze te dragen krijgen. Soms durft men hiervoor wel eens een beschuldigende vinger richting God steken! Het is echter de duisternis van deze wereld die dit juk oplegt. De hemel wil er juist voor zorgen dat dit juk ons niet helemaal teneer drukt. Jezus zei ons immers:
Kom tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven; neem mijn juk op je en leer van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en je zult rust vinden voor je ziel; want mijn juk is zacht en mijn last is licht.”
(Matteus 11:28-30)

Het is de wereld die een zwaar juk oplegt. Het overgaan van de wereld naar Jezus is de last van het leven verlichten. Verstevig voortdurend de liefdesband met Jezus.
In de strijd die je heel je leven door voert, is het kwaad altijd de tegenstander, nooit een andere persoon. Jezus vraagt je die onmiddellijk lief te hebben, wie het ook kan zijn. Neem in deze voortdurende strijd nooit de wapens van deze wereld op, zoals afgunst, wrok, jaloezie, woede. Door die te gebruiken negeer je de wapens van het Licht: liefde en gebed, zachtmoedigheid en nederigheid. Alleen deze wapens geven de kracht tot een blijvende overwinning.

Zie ook blog: RUST IN JEZUS:

http://jezusmariagroep.blogspot.be/2015/07/rust-in-jezus.html



Kom tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijn."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.